Pink Fire Pointer En egen rom

En egen rom

(ett eget rum)
Fina sängen fick jag beställa via Bonti och kommer från danska Hoppe Kids. matta från IKEA.

J älskar böcker, nu i hans egen höjd. de lägsta i vart fall. Jag har ställt ett bord framför fönstret, lite stressad att han ska ramla ut. (2:a våningen)

Plats finns för julklapparna och födelsedagspresenterna! Sittplats för legobyggande och annat skoj. Mätstickegiraff på dörren och poster från Littlephant.

Litet stilleben på säker höjd för nyfikna fingrar.


Tänkte visa i all hast vad jag sysslade med mellan varven i helgen. Tyvärr var det inget vidare dagsljus idag heller och takfönstret är nästan helt igensnöat så...grumliga bilder men i alla fall. Får ta lite finare bilder en annan dag.
Jonathan har nu ett eget rum även om han inte börjat sova där ännu. Vi ska lämna källaren och flytta in i rummet intill men då måste vi först flytta ner R till källaren. Ja ni förstår, en katten-på-råttan-råttan-på-repet-lek som för varje rum dessutom kräver en insats. Detta rum var det lättaste eftersom jag bara behövde tapetsera en fond. Stilpolisen har gått och lagt sig och jag tänker att rummet ska vara kul för J. Rummet ska främja lek på hans nivå och inget annat. Jag tror det funkar för så fort vi kommer hem ska han upp i trappen. Står där sedan och skakar på trappgrinden och säger om och om igen; en egen rom- en egen rom-en egen rom. Det är bara att hänga på och hänge sig.
Kram ni fina,
Matilda K