Pink Fire Pointer 1000 järn i elden

1000 järn i elden

glas från åhléns

fina karamellskålar från Ittala har fått sin plats i köket
ett roligt projekt, nästa gång får ni se mer!
lilla J sitter stadigt på rumpan och leker i pyamas i väntan på sängen...

Aldrig mer. Stadsfest med barnvagn. Kaos och milslånga köer, på vissa ställen gick det inte att ta sig fram alls. Jag tycker nog att jag lyckades ganska bra med att behålla lugnet men herr Karlsson som är känsligare för blodsockerfall var minst sagt less när vi fortfarande inte fått lunch i oss och klockan var tre. Hur som helst, de stora barnen var nöjda (innan utsatt tid tack och lov) och jag kom hem med fina prickíga saftglas och en tillbringare.
Här har vi inte semester riktigt ännu, snarare någon sorts arbetsläger. Idag har vi målat saker, staplat ved, S har dragit ogräs och R och J har passat lilla J. Vi har också firat R som fyllde 13 för några veckor sedan och vi har varit på middag hos svärmor. Jag har smådonat med en massa småsaker så nu får journalist-teamet snart komma på besök. Jag ska bara...några saker till. Ikväll bakar jag bullar och målar lite om vartannat. Och bloggar och fakturerar och jobbar (bara lite). Multitasking när det är som bäst helt enkelt.
Kram,
Matilda K