Pink Fire Pointer Helgbestyr

Helgbestyr

Det var en fin helg i Öregrund även om vädret var lite rått. Det vackraste på fredagen var de stycken som solisten som spelade trumpet på nya kyrkogården bjöd på. När fackeltåget anlänt och slutit upp framför kapellet bjöd han på vackra toner. Strax innan hade vi placerat ut våra pimpade gravljus (något som jag och barnen gjorde hemma i ett försök att få dem engagerade och minnas) i minneslunden.
På lördagen tog vi färjan över till fots till Gräsö och åt Gräsöburgare på gårdens julmarknad. Jag köpte ett par handstickade vantar till J. Idag har jag fotograferat lite grand men statisten gör inte som jag säger, haha. De 4 små risgrynen till tänder kliar fortfarande så allt åker i munnen. Nu ska jag städa upp här hemma och till kvällen kommer herr Karlsson hem efter ett halvdant höstlov. Han åkte på barnens influensa och har hög feber. Den där influensan är inte att leka med, här har det varit lite av tio små negerpojkar...det är bara jag kvar! Håller tummarna för att jag kanske haft den redan? Man kan ju tycka att jag borde blivit smittat för länge sen i alla fall med tanke på att jag har varit hemma och tagit hand om alla som har varit sjuka, inklusive delat säng med dem. Ja ja. Vi får väl se.




Kram,
Matilda K