Pink Fire Pointer Stackars liten J

Stackars liten J



Ett ögonblicksverk som kunde slutat mycket värre. 
Jonathan älskar att bada och plaska med vatten. Jag hade tänkt skura ur en kyl/frys som vi tagit ut från ladan. För att kunna jobba något så när ostört tänkte jag låta J bada intill i lilla plaskpoolen. Först hade jag i kallvatten från utekranen och sedan fyllde jag på med vatten som jag kokat upp på spisen inne. Häller över en skvätt varmvatten i en skurhink till mig själv och vänder mig om en sekund för att blanda runt i poolen innan jag klär av J. På den sekunden har J tagit sig fram till plasthinken och häller det outspädda varmvattnet rakt ner över sin mage. Gallskriket har etsat sig fast. Så glad att han hade kläder och blöja på sig, och framför allt är jag tacksam att han inte hällde vattnet över huvudet vilket han lika gärna hade kunnat göra, orädd för vatten som han är. Ilfart till akuten. Nu har vi kommit hem efter en natt på barnavdelningen och magen är väl inpacketerad för en vecka framöver. Nu blir det inget bada på ett tag.
J har en otroligt hög smärttröskel och mår efter omständigheterna bra. Lite feber och lite extra trött, annars är allt som vanligt idag.
Nu tar vi nya tag.
Kram
Matilda K