Pink Fire Pointer Dallasfeber

Dallasfeber

1981 visades det första avsnitet av Dallas i Sverige. Jag var 11 år och duschade så snabbt jag bara kunde efter basketträningarna för att cykla hem i ilfart. Familjer bänkade sig runt om i Sverige och kanske var det ungefär då som begreppet fredagsmys grundlades? Jag minns Dallas-tittandet hemma hos en klasskompis som en klar familjeanlägenhet med både chips, jordnötter, godis och läsk. Hemma hos oss var det nybakat som gällde. Inser att vi aldrig drack läsk hemma trots att vi tjatade på våra föräldrar. 
Det var jag som bakade efter skolan så gissningsvis åt vi rulltårta, kladdkaka eller kanske muffins.
Å vad spännande det var! Intriger av ett aldrig tidigare skådat slag. Vad man älskade att hata JR och Cliff Barnes. Vad man beundrade Pams frisyrer och Lucy´s kläder. Där jag växte upp klippte sig alla tonårstjejer i etappklippning över en natt. Min mamma grät nästan och tyckte jag hade förstört mitt tjocka jämnlånga hår. 
Ikväll bänkar jag mig definitivt. Om inte annat för nostalgin. Om jag kommer att följa serien återstår att se.

Några av mina favoriter

Kolla här för sneakpeak på den nya DALLAS