Pink Fire Pointer 2 x Schulman och så en till (boktips)

2 x Schulman och så en till (boktips)

Hur många gånger kan man nysa i ett streck? Jag nös nyss 7 gånger. Är vrålförkyld och har bunkrat upp med pappersnäsdukar men nu gör det snart för ont under näsan för att snyta mer. Funderar på att låta bli och låta allt rinna som på ett litet barn. Nej, det gör jag ju inte men jag känner mig förtvivlad och less.
All energi är som uppslukad och allt, minsta lilla grej, känns som ett stort företag.
Har läst en del på sista tiden och tänkte tipsa om 3 böcker.

Ninni Schulmans Flickan med snö i håret som var precis sådär lagom lättläst utan att vara helt förutsägbar som jag gillar. Inklusive några mord och en romans. Toppen.


Alex Schulmans Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli trött är inte den kärleksförklaring titeln indikerar utan snarare en bekännelse i hur fullkomligt ocoolt nere man kan bli i en annan person. Boken avslöjar naket och avskalat en hel del tokroliga anekdoter och det känns äkta och på riktigt. Lite dagboksaktigt. Karln kan definitivt roa på ett självdistansierat sätt. Jag gillart.


Sofie Sarenbrants debut. Först var jag lite halvskeptisk (Camilla Läckberg-wannabe tänkte jag först) men ju längre jag kom desto bättre blev det. Ska definitivt läsa uppföljaren när den kommer som pocket.
Hepp, nu blev jag trött och måste vila. Igen.
Kram
Matilda K